Četvrtaši su izradili svoje pisanice
Autor: Renata Josipović, Fani Mravičić, 23. 3. 2012.
Učenici 4.r. su 20.ožujka 2012.g na radionici izrađivali pisanice za USKRSNI SAJAM.
Pisanice su izrađivali od ispuhanih jaja koje su pričvrstili na duži štapić.
Od prigodnih salveta su rezali motive vezane za Uskrs i proljeće ( zečiće, piliće, cvijeće).
Nakon lijepljenja motiva, cijelo su jaje posuli sitnim zrncima šećera.
VODA = Izvor života
Naša škola se u ovoj školskoj godini uključila u projekt "Škole za Afriku". Tim povodom kroz cijelu školsku godinu učenici su prikupljali novčana sredstva za djecu Afrike. Trećaši su u toj akciji tijekom prvog polugodišta bili jako uspješni. Osim prikupljanja novčanih sredstava učenici su u projekt uključeni i putem raznih radionica. Da bi bolje shvatili problem djece u Africi zajedno smo pogledali edukativni CD. Trećaši su najviše bili dirnuti činjenicom da djeca u Africi nemaju dovoljno pitke vode.
Zbog toga smo 22.03.2011.g., povodom obilježavanja SVJETSKOG DANA VODA organizirali radionicu na temu VODA = IZVOR ŽIVOTA. Učenici su prikupili razne slike i članke o važnosti vode za život. Radionica je rezultirala prekrasnim plakatom koji nas još jednom upozorava kolika je važnost vode, kako je trebamo štedjeti i ne smijemo je onečišćavati!
učiteljica Fani Mravičić i trećaši
„ZBUNILICOM“ DO ZNANJA
U ponedjeljak su sedmaši imali neuobičajen sat hrvatskog jezika. Pomoću posebno osmišljene igre ponavljali su gradivo 6. razreda. Igra se sastoji od karata na kojima su pitanja iz gramatike i književnosti na koje učenici trebaju odgovoriti. Cilj je što prije ostati bez karata. Svi su bili uključeni te na kraju sata izrazili želju da ovu igru što prije ponovimo.
prof. Grozdana Vodanović
INTEGRIRANI DAN - HRVATI U NOVOJ DOMOVINI
U 4. b. razredu imali smo integrirani dan na temu "Hrvati u novoj domovini". Na satu hrvatskog jezika učenici su dobili tekst "Legenda o dolasku Hrvata". Nakon čitanja i interpretiranja, učenici su samostalno odgovarali na pitanja. Na satu prirode i društva podijelili su se u 5 grupa. Svaka je grupa dobila tekst o kulturi života Hrvata u novoj domovini. Zajednički su čitali tekst i odgovarali na pitanja. Svaka grupa prezentirala je svoj uradak ostalim učenicima.
Saznali smo mnogo o tome kako su živjeli stari Hrvati, kako su im izgledale kuće, što su jeli, čime su se bavili, kako su se i čime naoružavali, te što su odijevali. Zatim je svaka grupa dobila zadatak dramatizirati jedan od važnijih događaja iz povijesti dolaska Hrvata u novu domovinu.
Učenici su izvrsno odglumili petoricu braće i dvije sestre koji su Hrvate poveli u seobu. Jedna grupica učenika glumila je Hrvate koji se pripremaju na put. Bilo je tu i Avara koji su načuli da im dolaze Hrvati te se u panici pripremaju za borbu.
Jedna skupina je nakon pobjede Hrvata nad Avarima napisala pobjednički govor i pročitala ga pred cijelim razredom. Nastala je prava euforija i slavljenje povijesne i velike pobjede.
Na satu likovne kulture slikali smo naše hrabre ratnike koji se pripremaju za bitku protiv Avara. Upoznali smo se i sa pismom glagoljica te smo napisali svoje ime i prezime na tom pismu. Bilo je jako zanimljivo!
RADIONICA - JA SAM ČOVJEK. MOJA PRAVA I DUŽNOSTI
Na satu Prirode i društva organizirali smo radionicu pod nazivom " Čovjek. Moja prava i dužnosti." Učenici podijeljeni u skupine rješavali su različite zadatke.
Jedna skupina je ispod sličica pisala dječja prava. Tako smo saznali da djeca imaju pravo na školovanje, na igru, na zdravstvenu skrb.... Saznali smo da dijete ne smije biti prisiljeno na rad, zlostavljano, niti žrtva nasilja ni rata...
Drugi su pisali o tome koje su sve naše dužnosti da bi bili što bolji u našoj zajednici. Čulo se tu mnogo primjera o tome kako pomoći bolesnima, invalidima, što napraviti da bi nam priroda ostala čista i netaknuta, kako se ponašati prema kućnim ljubimcima.
Učenici u trećoj skupini nakratko su bili savjetnici koji su pisali savjete djeci koja su u nevolji ( nemaju novaca za marendu, stide se zvati hrabri telefon, nitko se sa njima ne želi igrati... ). Učenici su pokazali izuzetnu osjetljivost za one kojima treba pomoć.
Četvrta skupina je crtala primjere kako oni mogu pomoći nekom članu obitelji ili nekom prijatelju.
Učenici su riješili i anketu pod nazivom " Roditelj i ja" iz koje se dade zaključiti da djeca provode dosta vremena sa svojim roditeljima koji im pomažu u učenju. Naveli su da se roditelji ipak ponekad naljute kad naprave nešto loše te da ponekad bivaju i kažnjeni. Ono što je najljepše od svega je to da su sva djeca navela da se vole družiti sa svojim roditeljima.
Na kraju smo sve radove nalijepili na hamer papir. Obećali smo jedni drugima da ćemo se međusobno poštovati i uvažavati te ispunjavati svoje dužnosti kako u školi tako i kod kuće.
Evo nekoliko primjera dječjih uradaka:
- U situaciji da je djevojčica gladna jer nije ponijela marendu i nema pravo na školsku prehranu jer nema novaca Karlo Čović je napisao da bi svoju marendu podijelio na pola i dao djevojčici.
- Dječak želi nazvati "hrabri telefon" , ali se stidi i boji te ne zna kako doći do telefonskog broja Antonio Kuran bi ga ohrabrio tako da nazove 988 i sazna broj. Rekao bi mu ako ne nazove da će njegovi problemi postati još veći.
- O našim dužnostima prema prirodi ( biljkama i životinjama) pisale su Marčelina Šarić i Korina Šarić.
* Prema životinjama se trebamo lijepo ponašati. Ne smijemo ih ubijati ni zlostavljati. Trebamo ih hraniti i paziti.
* Zaštićene biljke ne smijemo brati ni gaziti. Biljke možemo jedino saditi i uzgajati. Svi ljudi bi trebali poštivati prirodu. Zato poručujem: Ne uništavaj prirodu, budi njen prijatelj!
BOŽIĆNA RADIONICA u 4. a razredu
Pošto smo mi ove godine već jako „ veliki", odlučili smo našu božićnu radionicu odraditi sami i ne „ gnjaviti" naše drage roditelje !
Pripreme su tekle jako brzo, jer smo mi“ uhodana ekipa“ : klupe smo spojili prema uobičajenom rasporedu, pribor pripremili, donijeli perlice, ukrase, stare cd –ove, čvrsta ljepila, vruće pištolje i krenuli na posao !
Za početak je još samo učiteljica trebala dati znak : pustiti glazbu, jer je tako najugodnije i jer smo mi tako naučili !!!
Evo kako su naši ukrasi od starih cd – ova na kraju izgledali :
P.S. Sreća je bila utoliko veća, jer smo našim vrijednim ručicama nekome puno pomogli !
DOBRO JE ČINITI DOBRO !!!
DOBRO SE DOBRIM VRAĆA !!!
PROSINAČKE RADOSTI
- izrada čizmica za sv. Nikolu
- pišemo Djedu Mrazu u Finsku (na engleskom!)
- suradnja sa školom iz Rovanijemija, Finska- šaljemo božićne čestitke
- snimamo singl – naša izvedba pjesme „Zvončići“
Više o svim aktivnostima pročitajte, pa i slike i crteže pogledajte,
na našim
PROŠLOST, SADAŠNJOST, BUDUĆNOST
Na izvannastavnom satu informatike, učenici su rješavali domaći rad iz hrvatskog jezika, kojeg im je zadala učiteljica Marlena Bogdanović. No, nisu ga pisali u bilježnicu, već za računalom. Time su istovremeno vježbali pisanje u programu za pisanje teksta, uređivanje teksta... Usput su na zabavan način riješili domaći rad.
Učiteljica informatike - Renata Josipović, pri tome ih je fotografirala i na slikovit način prezentirala ono što su naučili (istu rečenicu izreći u tri vremena).......
POSVUDA JE BETLEHEM
Da Betlehem može biti posvuda pokazali su učenici četvrtog razreda. Zajedno sa vjeroučiteljicom Marinom Šimić pravili su grad i male kućice i tako pretvarali svoje mjesto u „Kuću kruha“.
Ulicama su dali nova imena: Ulica mira, Ulica praštanja, Ulica dobrih djela, Ulica milosrđa, ...
Svoj novi grad izložili su u hodniku škole kao poziv svim djelatnicima i učenicima da u božićne dane uistinu žive nazive ovih ulica.
KAKO REĆI «NE» PROBLEMATIČNIM SITUACIJMA
Učenici između 10 i 14 godina sve češće su izloženi izazovu alkohola, zato su im potrebne detaljne informacije a tom velikom problemu.
Trinaestogodišnjaci su često bez nadzora odraslih, najviše vremena provode s starijim prijateljima. Kako sazrijevaju fizički, žele se i ponašati odraslo. Opasnosti od uživanja alkohola postaju sve stvarniji, jer je sve veća mogućnost da budu s prijateljima koji potiču konzumiranje alkohola, što ih privremeno čini odraslim.
Radionicom reci «NE» problematičnoj situaciji učenici samostalno iznose svoja mišljenja i to prezentiraju u obliku igrokaza. U igrokazu sudjeluju dvoje ili više učenika i na kraju kao pobjednik izlazi onaj tko ima više sposobnosti oduprijeti se problematičnoj situaciji nudeći pozitivne alternative
Da bi se reklo «NE» treba razviti vještinu kontrole nad situacijom.
učiteljica biologije i kemije, Zora Brkić
RADIONICA - Reci NE pušenju !!!
Učenici moraju početi shvaćati da je svatko od nas odgovoran za vlastito zdravlje. Istovremeno moramo zajedno zaštititi zdravlje drugih. U slučaju pušenja moramo pomoći onima koji se upravo tegobno odlučuju na pušenje.
Učenici su samostalno napravili prezentaciju o pušenju i to prikazali učenicima svih razreda. Predavanje kroz prezentaciju je brz način da se iznese potrebna informacija.
Na kraju predavanja je diskusija u kojima učenici govore svoje osjećaje, misli i ideje o toj temi.
Diskusije su vrlo korisne jer omogućavaju učenicima da koriste svoje misaone mogućnosti, razvijaju vlastite ideje i čuju raznovrsna mišljenja od svojih vršnjaka.
Ovaj program je napravljen po uzoru na najnoviju obrazovnu teoriju koja naglašava najučinkovitije načine prevencije pušenja kod mladih ljudi.
Važno je da učenici shvate da puno učenika NE puši, a da su ipak prihvaćeni u društvu i da kontroliraju svoje živote.
učiteljica biologije i kemije, Zora Brkić
USKRSNA RADIONICA UČENIKA PRVIH RAZREDA
Za Uskrs su vezani mnogi običaji, među kolima se posebno ističe oslikavanje pisanica. Najljepše su one pisanice koje svojom rukom oslikavaju djeca. Tako su se učenici prvih razreda prepustili mašti i oslikali mnoštvo šarenih pisanica koje su poklonili svojim roditeljima na uskrsnoj priredbi.
Upravo ta priredbva bila je vrhunac događanja koja su se dogodila u našoj školi uoči Uskrsa. Bilo je tu veselih pjesmica, recitacija, igrokaza i plesova. Veliki pljesak i osmjeh njihovih roditelja otjerao je tremu i učenici su uspješno prezentirali sve što su sa svojim učiteljicama danima pripremali. Veseli i nasmiješeni krenuli su na zaslužene proljetne praznike.
RADIONICA IZ FIZIKE
Usklopu nastave iz fizike učenici 7. razreda sa nastavnikom Antom Budimirom izveli su pokus mjerenja obujma i gustoće različitih predmeta.
Na početku su se učenici podijelili u 3 grupe. Svaka grupa je dobila predmet i uzela prikladnu menzuru za svoj predmet. U menzure su ulili vodu i izračunali njezin obujam pomoću skale na menzuri. Sve su podatke zapisivali u bilježnicu. Nakon toga su uzeli predmet i ubacili ga u vodu. Tada se razina vode povećala. Da bi dobili obujam predmeta, učenici su morali oduzeti vrijednosti obujma vode bez predmeta od veijednosti obujma vode sa predmetom.. Za gustoću predmeta, odn. tvari , morali su izračunati masu predemeta tako da su ga izmjerili na vagi. Nakon toga su podijelili masu predmeta i obujam predmeta i dobili gustoću toga predmeta. Prema dobivenim vrijednostima učenici su otkrili da se radi o predmetima načinjenima od bakra, željeza i olova.
Ovim pokusom učenici su dokazali da je gustoća predmeta odnos mase i volumena tijela.
To je bio jedan od najzanimljivijih pokusa u ovom razredu.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |