
To je istraživačko učenje.
s predmetom i problemom.
	
	    KOJE TEME RADITI PO PROJEKTU?
	• samo one teme u kojima je riječ o istraživanju - o novim spoznajama.
	• projekt se ne koristi u ponavljanju gradiva (tu možemo koristiti metodu slobodnog rada)
	• savjet je učiteljima provoditi manje pregledne i vremenske, ne jako zahtijevne projekte.
	
	    PREDNOSTI UČENJA PO PROJEKTU
	• promicanje stvaralaštva, mašte i kreativnosti
	• razvija se samostalnost i vlastita poduzetnost
	• učenici uče samostalno planirati i organizirati
	• suradnici razvijaju društveno ponašanje prednosti…
	• izbjegava se natjecateljsko učenje
	• uvježbava se uočavanje vlastitih i tuđih slabosti
	• posvećuje se pozornost timskom i grupnom radu
	• jačanje osjećaja vlastite vrijednosti itd.
	
	    NEDOSTATAK OVAKVOG NAČINA RADA?
	• pomanjkanje motivacije blokira rad po projektu
	• nedostatno iskustvo rada po projektu otežava rad
	• neki se učenici ne osjećaju dorasli za rad po projektu: umor, preopterećenost…
	problem je i ocjenjivanje rada po projektu
	• projekti se mogu pretvoriti u nered, ako nisu vođeni, planirani i strukturirani
	• nastavnik je savjetnik, pomagač i voditelj projekta
	
	    FAZE RADA PO PROJEKTU
	  
	    1. PRONALAŽENJE TEME
	• Temu možemo tražiti u nastavnom planu, može nam se nametnuti svojom aktualnošću (može biti rezultat nekih aktualnih događanja u školi, u gradu, u župnoj zajednici) ili ćemo do nje doći demokratskim putem (učenici predlažu i biraju ili nastavnik predloži nekoliko tema, a učenici biraju)
	
	    2. FORMULIRANJE CILJA
	PRVO OKVIRNO, ZATIM DETALJNO
	Važno je razlikovanje obrazovnih od projektnih ciljeva. Obrazovni ciljevi nisu što i ciljevi projekta.
	    Ciljevi projekta odgovaraju na slijedeća pitanja:
	• Što želimo postići OVIM PROJEKTOM?
	• Na kakav način to želimo postići?
	• Kako ćemo predstaviti rezultate?
	• Što nam može pomoći u daljnjem radu (rad u muzeju, u arhivu, na Internetu, drugi izvori...)?
	• Što se može ostvariti individualnim radom, radom u skupini?
	• Koliko članova treba imati pojedina skupina?
	• Korelacija s mogućim nastavnim predmetima
	
	    3. PLANIRANJE
	• Sve što je važno treba zabilježiti i staviti u projektnu mapu (FASCIKLU)
	• Podjela grupa
	• Podjela radnih zadataka
	• U ovoj fazi valja odrediti i osnovna pravila kada i kako će se razgovarati o prisutnim problemima? Kako će ih grupa rješavati? Kako će se donositi odluke?
	
	    4. PROVEDBA PROJEKTA
	• Istraživanje
	• Informacije se zapisuju i vrednuju kao one koje će razred iznijeti u diskusiji te ih učiniti dostupnima cijeloj istraživačkoj grupi.
	• Skupina prikuplja sve informacije, sada se ne vrši odabir potrebnih podataka
	 
	    5. UREĐIVANJE SAKUPLJENIH INFORMACIJA
	• Plenum
	• Predstavljanje rezultata znači i inventuru, vrednovanje, imenovanje otvorenih pitanja
	• Grupa treba utvrditi što joj još nije jasno i gdje još postoji daljnja potreba za razjašnjenjem
	
	    6. FORMULIRANJE REZULTATA
	• Što smo do sada postigli?
	• Jesmo li na pravom putu?
	• U ovom se koraku učenici distanciraju od dotadašnjeg tijeka projekta. Sjećaju se vlastitih asocijacija i mišljenja na početku, prve formulacije problema, analize problema, novog pogleda na problem, i sada se pitaju što se sve može ubrojiti u rezultat i ciljeve projekta.
	
	    7. PREDSTAVLJANJE REZULTATA PROJEKTA
	• U školi
	• Izvan škole
	• Različiti su oblici prezentacije rezultata: učenici mogu izraditi letak, plakat, brošuru, priredbu, emisiju za radio, video zapis... od uređenja zidnih novina, do javnog predstavljanja događaja, akcije cirkularnih pisma i sl. Mogućnosti su neograničene.
	
	    8. REFLEKSIJA O PROJEKTU
	• Vode je nastavnici
	• Analiza projekta
	• Vrednovanje
	• Još jednom valja odgovoriti na pitanja: Što je ometalo ili unapređivalo projektni rad? Kako je funkcionirao timski rad, je li bilo napetosti, što je bilo posebno zabavno, što je tko naučio? Sada se možemo poslužiti i projektnim mapama koja će nam omogućit detaljniju analizu projekta.
	
| « Rujan 2019 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne | 
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 
| 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 
- Kurikulum OŠ Tu...
 - Godišnji plan i p...
 - Zapisnik o konačn...
 - Zapisnik o prethodnim ...
 - Izbori za povjerenika ...
 - Izbori za povjerenika ...
 - Zapisnik Skupa radnika...
 - POZIV SINDIKALNE POVJE...
 - PRIJEDLOG ZA IZBOR POV...
 - Zapisnik o konačn...
 - Zapisnik o prethodnim ...
 - Lista kandidata za pre...
 - Odluka Izbornog odbora...
 - ZAPISNIK SKUPA RADNIKA
 - SINDIKALNA POVJERENICA...
 - PRIJEDLOG ZA IZBOR PRE...
 - Odluka o imenovanju v....
 - Kurikulum OŠ Tu...
 - Godišnji plan i p...
 - Zapisnik o konačn...
 - Zapisnik o prethodnim ...
 - Popis birača na i...
 - Odluka o provođen...
 - Poziv za skup radnika
 - PRIJEDLOG ZA IZBOR PRE...
 - Godišnji plan i p...
 - Kurikulum OŠ Tu...
 - Dokumenti OŠ TU...
 




























.jpg)



 
