preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Tučepi"

Projekti i zanimljiva nastava u RN-i

Prošlost, sadašnjost, budućnost

Autor: Renata Josipović, Fani Mravičić, 7. 4. 2015.

I ovogodišnji trećaši učili su o svojim predcima. Kroz projekt koji se provodio u veljači i ožujku puno su toga naučili o svojoj prošlosti. Kako bi je što više cijenili, zavirili su u svaki kutak života naših predaka.

Istraživali su tako o običajima, načinu odijevanja, prehrani, predmetima koji su se u prošlosti svakodnevno upotrebljavali.

Posebno su bili zainteresirani za igre koje su se igrali njihovi djedovi i bake. Neke od njih se i danas igraju, ali imaju druge nazive. Neke su potpuno zaboravljene. Trećaši su se potrudili barem na neko vrijeme ponovo ih oživjeti. U tome su im posebno pomogli upravo djedovi i bake koji su se odazvali jednom popodnevnom druženju sa svojim unucima u školi.

Napisali su i svoj mali RJEČNIK zavičajnih riječi.

Svoje znanje o starim riječima pokazali su kroz KVIZ  u kojem su podršku imali upravo od djedova i baka.

Naučili su trećaši da s ponosom mogu govoriti o svojoj prošlosti, uživaju u svakom danu sadašnjosti i raduju se svojoj budućnosti izrastajući u sretne mlade ljude!!!!

 

HVALA SVIM DJEDOVIMA I BAKAMA OD KOJIH SMO PUNO NAUČILI!




Projekti u razrednoj nastavi (arhiva)

        PROJEKT - MOJE TIJELO     

 

   


Učenici četvrtih razreda cijeli su mjesec obrađivali temu iz prirode i društva " Ja sam čovjek. Moje tijelo."Započeli smo ocrtavanjem tijela jednog učenika. Svaki put kada smo učili neki novi organ  crtali smo ga na plakat i upisivali njegovo ime. Tako smo na kraju nastavne cjeline imali cijelo ljudsko tijelo. Učenici su napravili razne plakate na kojima upozoravaju na opasnosti koje nam donosi alkohol, pušenje i droga.

Jedan od satova prirode održali smo na školskom igralištu gdje su učenici kroz  korelaciju sa  tjelesnim ponovili sve ono što su naučili na satu.

 

 

 

Na kraju našeg projekta u goste smo pozvali našeg dragog roditelja Miodraga Šarića ( Marinovog i Petrovog tatu). Budući da je on zaposlenik Hitne pomoći u Makarskoj činilo nam se prikladnim da nam pokaže neke od načina kako pružiti prvu pomoć unesrećenom. On nas je podučio kako da izbjegavamo opasnosti, kako da se ponašamo kao unesrećeni te kako i mi možemo pomoći unesrećenima. Učenici su sa velikim zanimanjem slušali što im " tata" ima za reći. Na kraju  smo se svi zajedno zahvalili dragom tati što je naš sat prirode i društva učinio još zanimljivijim.

 

   

 

U cijelom ovom projektu posebno nam je bila zanimljiva tema "Pubertet" jer to je razdoblje u životu dječaka i djevojčica koje nas tek očekuje.Karlo Ćović dobio je zadatak da zamisli kako bi se njegovi rodtelji ponašali da umjesto njega oni budu u pubertetu. Karlo je napisao ovako:

 

Moji roditelji u pubertetu

 

Moji roditelji ponašaju se kao da su ušli u pubertet. Jutros umjesto da me budi mama, ja sam budio nju. Sat je zvonio a ona ga je lupala nogom. Umjesto mlijeka dala mi je coca-colu. jedva sam je natjerao da me odveze u školu. Toliko se smijala da nije mogla upaliti auto. Morao sam je pustiti pet minuta da se dobro ismije, pa smo na kraju zakasnili u školu. Kad sam izašao iz škole ugledao sam tatu na kućici u parku kako glumi Supermena. A onda sam mu morao ići u trgovinu po sličice. Za ručak je mama slušala muziku zatvorenih očiju, a tata je prevrtao hranu po tanjuru. Tata je cijelo poslijepodne igrao playstation a mama je slušala muziku. Navečer sam pokupio igračke s kojima su se igrali i naredio im da idu spavati jer su bili nepodnošljivi. Uh, taj pubertet!!!

 

Karlo Čović, 4.b.

U projektu su sudjelovali učenici i učiteljice 4.a i 4.b razreda te "tata" Miodrag Šarić


            PROJEKT PROŠLOST, SADAŠNJOST, BUDUĆNOST - 3.r       


           PROJEKT PRIMORSKI ZAVIČAJ u 3.r     

 


 

PROJEKT - LEKTIRA - Priče iz davnine

    

Odlučili smo obraditi lektiru Ivane Brlić Mažuranić "Priče iz davnine" na malo drugačiji i zanimljiviji način.  Učenici su dobili uloge iz priče "Šuma Striborova" te su  napravili predstavu. Sami su izradili svoje kostime.

Na samu predstavu pozvali su svoje roditelje koji su velikim pljeskom nagradili njihov trud . Na satu likovnog crtali su najzanimljivije događaje . 

Podijeljeni u skupine odigrali su kviz sa pitanjima iz  pročitane lektire. U projekt smo uključili i priču "Regoč". Učenici podijeljeni u skupine raznim igrama obradili su sadržaj i ove bajke. Tako su neki učenici čitali osobine likova, a drugi su morali pronači učenike koji su u rukama imali papiriće sa imenom toga lika.

  

Natjecali su se tko će prije pravilno poredati redoslijed događaja u priči.  Na kraju smo svi bili sretni jer smo unijeli nešto novo u nastavu. 

Učenici i učiteljica 4.b. razreda


Projekt: "KAKO NAVIJAM I KAKO SE PONAŠAM U SPORTU"

U 2. polugodištu naše je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, u suradnji sa Agencijom za odgoj i obrazovanje, pozvalo sve osnovne i srednje škole u RH da do 15. travnja 2010. sa svojim likovnim i literarnim radovima sudjeluju u ovom nagradnom, državnom natječaju pod geslom: "Kako navijam i kako se ponašam u sportu". Četvrtaši učiteljice Marlene  odmah su se uključili u ovu zanimljivu aktivnost.
Posjetili su ponovno naše prošlogodišnje, a i ovogodišnje web stranice, poglavito stranice ZANIMLJIVE AKTIVNOSTI i SPORTSKE VIJESTI, napisali puno pjesmica, sastavaka, narisali crteža na kojima su prikazali vesele i nezaboravne zgode sa brojnih sportskih i navijačkih prigoda na kojima su bili. Kako je broj radova koji se mogu poslati bio (NA ŽALOST!!!) ograničen, učiteljica je teškom mukom izabrala 5 radova, a to su:
pjesmice: "Sport i prijateljstvo"- Stela Šarić i "Navijačka pjesma" - Marko Brigić
sastavci: "Utakmica od 15 minuta" - Petra Dragičević i "Ah, ti navijači" - Filip Mravičić
crtež: Lucija Vela -upravo ga gledate! Svi radovi bit će snimljeni na prigodne CD-e i podijeljeni školama u Republici Hrvatskoj!


ROBOTI

Kad smo ponavljali iz matematike geometrijske likove i tijela, uočili smo da smo dosta toga i zaboravili. Kvadar je bio lik, kvadrat tijelo, pravokutnik je bio lik kvadrata, a o kocki, piramidi, valjku da i ne govorimo!

Pala mi je na pamet ideja da se kroz likovno izražavanje prisjetimo što su tijela, a što likovi! Dogovorili smo se da za sljedeći sat iz likovnog odgoja kući sakupljamo kutije različitih veličina, tuljke, predmete u obliku piramida, valjka,  kocke…

    

Jako smo se veselili satu likovnog!  Podijelili smo se u grupe i uskoro su se u našem razredu pojavili neobični gosti: roboti svih veličina i oblika. Našem oduševljenju nije bilo kraja, roboti su bili obučeni i ukrašeni da ne mogu bolje!

Na kraju sata svaka je grupa predstavila svoga robota i dala mu ime. Ti su roboti našli svoj dom u domovima trećaša gdje i dan-danas žive! Nadam se da su nam puno pomogli i da sada znamo što je kocka, a što kvadar, što je kvadrat, a što pravokutnik…

„Ja sam od kutija za lijekove i žarulja radio tenk jer mi je to bilo lakše i bolje od robota. Od čepova sam mu napravio kola. Kroz igru sam ponovio gradivo iz matematike koje se uči u prvom razredu. To mi je bio najbolji sat likovnoga. Učiteljica je bila jako zadovoljna.“

Ante Šimić, 3. a r.


IZVANUČIONIČKA NASTAVA U KONOBI

   

U petak, 23. travnja, učenici 3. a razreda organizirali su u konobi Ranč izvanučioničku nastavu na temu “Zanimanja ljudi u našoj županiji”na koju su pozvali roditelje i njima dali uloge učitelja: svatko od njih prezentirao je svoje zanimanje.

Naši gostoljubivi domaćini bili su roditelji Bepa Mravičića, mama Fanii tata Antišakoji je ujedno prezentirao zanimanje ugostitelja. Za naše druženje dugo smo se pripremali: pravili plakate, zahvalnice, pripremali program i pitanja...

Posebno nam je bilo drago što se odazvalo jako puno roditelja, a osim njih i jedna baka i sestra! Vrijedne mame napravile su brdo kolača, a tate su strpljivo slušali sve što smo pripremili! U ulozi voditelja izvrsni su bili učenici Gloria Šumelj i Roko Zwirn tako da je učiteljica mogla mirno uživati u programu! Na početku su se svi učenici predstavili i objasnili što bi oni željeli biti kad odrastu i zašto! Bilo je tu nogometaša, učiteljica, arheologa, zoologa, pjevačica, glumaca, a posebno je zanimljivo bilo što su  učenici i odjećom i rekvizitima predstavili svoja zanimanja! Da bi ih još bolje upoznali i o njima još više naučili, potrudili su se:

Bepov tata Antiša Mravičić – zanimanje: ugostitelj;

Vladina mama Diana Visković –zanimanje : voditelj turističke agencije;

Sofijin tata Marijan Mravičić u dvostrukoj ulozi –zanimanja: ribar i brijač;

Vitin tata Dušan Šimić –zanimanje: nogometaš;

Noin tata Damir Tomić – zanimanje: glumac;

Lanina mama Anita Mravičić- zanimanje: logoped / defektolog;

Marijanina sestra Ivana Vladić – zanimanje: frizer;

Lucina baka Lucija Šimić – stari ručni radovi (pletenje palmi od maslinovih grančica).

Jedno nezaboravno druženje završilo se dječjom igrom, kavom, sokovima, kolačima i ugodnim razgovorom sa željom da se što prije sastanemo. Veliko hvala svima koji su nam pomogli u realiziranju ovoga nezaboravnog druženja, a posebno našim domaćinima !!!  

Učenici 3. a razreda i učiteljica Tamara                                                                               

„Ja sam krenuo s tatom. Bio sam uplašen, zato što sam se bojao hoće li sve biti u redu. Kad sam došao na „ Ranč“, prvo sam ugledao svoje prijatelje. Nakon nekoliko minuta pozvala nas je učiteljica da uđemo u konobu. Bilo je super. Nakon roditelja, došao je moj tata glumac. On nam je pričao o glumi. Još uz nas je nasmijao. To mi je bilo najbolje.  Moj tata nije poznati glumac, ali isto je glumac!

Nakon toga nije prestao smijeh jer smo se igrali. To mi je bio odličan dan!“

Noa Tomić


Projekt - MOJ  ZAVIČAJ  U  PROŠLOSTI

Učenici  3. b.  su  nastavnu  temu  " Moj  zavičaj  u  prošlosti "  obradili  kroz  istoimeni  projekt.  Učenici  su  dobili  nazive  svojih  tema  te  su  ih  koristeći  se  internetom , starim  časopisima  i  ostalim  izvorima  prikazali  na  plakatima. Čulo  se  tu  o  starim  jelima,  narodnoj  nošnji,  običajima  vjenčanja, starim  kućama , starom  namještaju  i  ostalim  pojedinostima  iz  života  starih  Tučepi  i  okolnih  sela.

Na  sam dan  izvođenja  projekta  u  goste  smo  pozvali  dvije  bake  i  jednog  djeda  naših  učenika.  Došao  je  i  jedan  tata  koji  nas  je  uveselio  svirajući  na  harmonici  nekoliko  starih  dalmatinskih  pjesama.

Na  samom  početku  učiteljice  Michelle  i  Tamara  pročitale  su  nekoliko  zanimljivosti  iz  života  starih  Tučepi. Nakon  toga  učenici  su  prezentirali  svoje  plakate. Odigrali  smo  i  kviz  pod  nazivom " Poznajem  li  dalmatinske  riječi" . Učenici  su  pokazali  zavidno  znanje. Jedna  od  gošći  bila  nam  je  narodna pjesnikinja  Rajka  Ševelj  koja  je  otpjevala  nekoliko  svojih  pjesama.  Bake  i  djedovi  pričali  su  o  svom  djetinjstvu,  razornom  potresu  koji  je  zadesio  Tučepi  i  ostalim  pojedinostima  iz  života  u  prošlosti  našeg  kraja. Učenici  su  svojim  pitanjima  saznali  mnogo  o  tome  kako  se  prije  živjelo. 

Tata  Mišo  Mendeš  uzeo  je  harmoniku  u  ruke  i  odsvirao  nekoliko  starih  dalmatinskih  hitova.

Na  samom  kraju  svi  smo  razgledali  izložbu  starih  predmeta  koje  su  donijeli  naši  učenici  ali  i  njihove  bake  i  djedovi.

Bilo  je  to  lijepo  druženje  gdje  smo  saznali  mnogo  toga  iz  života  našeg  kraja.

Učiteljica  Michelle  Čović 


PROJEKT: ZDRAVLJE JE NAJVEĆE BOGATSTVO

Učenici drugog razreda u sklopu svog projekta 16.02.2010. posjetili su DOM ZDRAVLJA U MAKARSKOJ (hitnu pomoć, rodilište i ordinaciju školske medicine). Što su sve vidjeli i s kakvim su se spoznajama vratili možete vidjeti u slajdovima koje je izradila njihova učiteljica Fani Mravičić...

          

  

  


PROMETNI  DAN  U  2. RAZREDU:  listopad  2007.


    Tijekom ovog mjeseca učenici drugog razreda upoznavali su se sa prometnim sredstvima i načinima prometovanja kroz projektnu nastavu kojom su bili integrirani likovna kultura, hrvatski jezik, priroda i društvo i glazbena kultura. Projekt je obuhvaćao prikupljanje materijala (sličice i tekstovi o prometu, prigodne pjesmice, kazivanja odraslih koji su se koristili pojedinim prometnim sredstvima...). Kako je sve proteklo najbolje ćete vidjeti čitajući komentare naših drugaša nakon provedene nastave:

    Danas mi je bio najljepši školski dan jer smo surađivali, pisali, risali i lijepili. Napravili smo četiri plakata:jednog o zrakoplovima, jednog o vlakovima, jednog o autobusima i jednog o brodovima.

Vana Vanessa Rogga   2. r.


    Meni se baš sviđalo kad smo imali ovaj dan ! Najdraže mi je bilo kad smo lijepili plakat. U mojoj ekipi bili su: Filip, Petra, Šime i ja. Najljepše je kad se radi skupa ! Ja volim raditi sve sa svojim prijateljima. Moj razred je super !

Laura  Sušac  2.r.


    Danas je u školi bio prometni dan. Pravili smo pano.U grupi smo bili Filip, Šimun, Laura i ja. Svi su se potrudili. Ja sam pisala, a ostali iz moje grupe su izrezivali vlakove. Vrijeme je brzo prošlo i mi smo se dobro zabavili. Učiteljica je bila VRLO zadovoljna. Svi su se potrudili da sve ispadne dobro. Svi smo bili sretni i svi smo dobili čistu peticu!

Petra  Dragičević  2.r.

 

    Moja je grupa od kolaža radila autobus, rezali smo sličice, lijepili, pisali i rješavali. Bilo je puno truda i nitko nije odustajao. Svi su uporno radili i nisu se umorili. Bili smo vrlo vrijedni !

Ante Dragičević 2.r.


    Danas u školu nismo morali nositi knjige jer smo imali Prometni dan. Svi smo se trudili da napravimo što ljepši plakat. U mojoj grupi su bili:Dado, Luka,Ante Šestić i ja. Svi smo nešto radili:Dado i ja smo pisali o putovanju zrakoplovom, ostali su rezali.Svi smo se u grupama slagali i jedni drugima pomagali. Svi smo bili zadovoljni sa radom, i učiteljica isto. Slikali smo se sa svojim radom . Učiteljica nije mogla vjerovati kako je to sve bilo lijepo !

Kristina Dragičević 2.r.



BRIGA O BOLESNIM PRIJATELJIMA


    U prvom polugodištu  drugog razreda  dvoje se naših učenika jako ozlijedilo. Najprije je Marina zaradila nezgodan prijelom ruke i  dugo nije bila na nastavi. Bilo nam je žao Marine, pa smo joj na jednom satu razrednika načinili KNJIGU OZDRAVLJENJA u kojoj je svatko izradio po jedan list sa crtežima i toplim željama za što skorijim oporavkom. Upalilo je! Želje su nam se ostvarile – Marina nam se iza toga brzo vratila!

    Iza toga  je naš novi učenik Željko pao na glavu i završio sa frakturom lubanje! Dugo nije smio ni maknuti iz kuće,pa smo mu svi otišli u posjet i za poklon donijeli KNJIGU OZDRAVLJENJA. I ovog puta učinak čarobne KNJIGE bio je isti – Željko nam se ubrzo vratio!

    Nije da ne volimo izrađivati poklone za naše drage prijatelje, ali se zaista nadamo da to više nećemo morati raditi jer će svi biti lijepo zdravi i veseli.

    Povjerili su nam naši mali „bolesnici“, a mi svima vama dajemo na znanje:  U  ŠKOLI  JE  IPAK  NAJLJEPŠE !!!


 
Priloženi dokumenti:
zdravlje je najvece bogatstvo.pdf


Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Anketa
Koja vam provjera znanja više odgovara?



Korisni linkovi
Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Osnovna škola "Tučepi" / Kraj 17, HR-21325 Tučepi / os-tucepi.skole.hr / os-tucepi@os-tucepi.skole.hr
preskoči na navigaciju