Ovisnosti
Autor: Renata Josipović, Rozana Alfirević, 18. 11. 2013.
Sve je teže definirati pojam ovisnosti.
Dok konzumiranje opojnih droga, alkohola ili duhana, pružaju jasnu sliku fizičke i psihičke ovisnosti, puno je argumenata da:
- igre na sreću
- opsjednutosti (hrana, sport, internet, posao,religiozne sekte, druge osobe i sl.)
- kupovanje praćeno kompulzivnim ponašanjem
nose u sebi, u velikom broju slučajeva, patološko obilježje ovisnosti
(Walleur i Valea, 2002)
Kako je eksperimentiranje kao dio neizbježnih izazova u tijeku odrastanja karakteristika najburnijeg razdoblja ljudskog života – adolescencije, naši učenici da bi bolje razumjeli određene činjenice istražuju koliko su ta ponašanja prisutna u našoj populaciji, koliko u svijetu, čime su uvjetovana i što stručnjaci preporučaju za obitelji, za škole, za prijatelje, za mlade.
U prvom dijelu ovog našeg „mini projekta“ ne radimo prezentacije u kojima se upoznajemo sa vrstama droga, alkohola ili cigareta. Uvodni dio nosi naslov „Je li vrijedilo?“, u njemu učenici 8.razreda ispričaju priču (koja može biti stvarna-bez spominjanja imena stvarnih osoba ili izmišljena). Svrha tog prvog dijela je da svaka priča koju su učenici osmislili nema završetak. Priču će prestati prepričavati baš u trenutku kada oni koji slušaju očekuju rasplet. Kako učenici 8.razreda to prezentiraju ostalim razredima u sklopu SR, učenici određenog razreda imaju zadatak da se podijele u skupine te zajedničkim snagama završe priču tako da priča ima tri moguća završetka ( mogućnost 1. da sudionici priče prihvate ponuđeno sredstvo ovisnosti; mogućnost 2. da sudionici priče odbiju ponuđeno sredstvo ovisnosti ; mogućnost 3. da sudionici izbjegavaju bilo kakvo izjašnjavanje o tome žele li ili ne žele preuzeti rizik;to su osobe koje uglavnom bježe od neugodnih situacija i problema)
Za svaki odabir moraju navesti što je pozitivno, a što negativno u tom odabiru/mogućnosti.
U daljnjem tekstu se nalazi papir na kojem učenici upisuju svoje komentare i zapažanja te moguće zaključke i odabire.
Napomenimo da se Mjesec borbe protiv ovisnosti obilježava se u Republici Hrvatskoj svake godine u razdoblju od 15. studenog do 15. prosinca s ciljem upozoravanja cjelokupne javnosti na problem zlouporabe svih oblika sredstava ovisnosti.
POKUSI NA NASTAVI FIZIKE
Tijekom II. polugodišta školske 2010./11. god.učenici 7. i 8. razreda po vlastitom izboru napravili su projekt koji su prezentirali na satu fizike. Učinili su satove i predmet zanimljivijim. Pokusi koje su izvodili zainteresirali su i učenike nižih razreda, koji su o tome slušali. Stoga smo odlučili iste prezentirati povodom dana škole.
Kao najvjerniji gledatelji upravo su bili učenici nižih razreda. Pogledajte fotografije, ali vjerujte, treba pogledati pokuse i čuti djecu. Stoga Vas pozivamo da nam se dogodine pridružite i pogledate djela Vaše djece, prijatelja, rođaka...
učiteljica Nada Zorkić
PROJEKTUNTERRICHT
Učenici 6. razreda, u listopadu, 2010. sudjelovali su u projektu pod nazivom „Deutschsprachige Länder und Kroatien“ izvannastavnog predmeta-Njemački jezik.
Učenici su se podjelili u četiri grupe - Njemačka, Austrija, Švicarska i Hrvatska.
Cilj projekta bio je prikupiti informacije o spomenutim zemljama, izraditi plakate i prezentirati svoju zemlju te na taj način proširiti vokabular vezan uz ovu temu.
Nakon prezentacije uslijedio je kviz u kojem su učenici mogli utvrditi znanja o spomenutim zemljama.
Na kraju smo svi zajedno uživali u okusima nadaleko poznate Sacher torte.
Istraživanje i primjena stečenog znanja
Učenici sedmog razreda su u prosincu 2007. imali nekoliko integriranih sati iz geografije i informatike u sklopu projekta: "Izrada prezentacije o državama Sjeverne Europe... "
Istraživanjem su uz pomoć udžbenika, interneta i atlasa posuđenog iz školske knjižnice, pronalazili sadržaje te ih unosili u prezentacije. Prezentaciju su izrađivali korištenjem MS Power Pointa. "Ubacivali" su tekst, slike, animacije i zvuk. Unosili su podatke o položaju, reljefu, klimi, gradovima, novčanicama, proizvodima... pojedinih zemalja.
Radili su u parovima, svaki par po jednu državu. Zanimljivo je da su umetali i himne, poneki od njih su se sjetili staviti slike rok pjevača ili nogometnih momčadi, ovisno o sklonostima.
Učenici su uživali učeći uz ovu metodu učenja, a učitelj I.Milić i učiteljica R. Josipović su bili vrlo zadovoljni rezultatima rada.
Radovi su prezentirani i roditeljima na roditeljskom sastanku u veljači 2008.
U prilogu je jedan učenički uradak.
Izrada Božićne bajke
Učenici šestog razreda su u studenom 2007. su na satu hrvatskoj jezika zajedno pisali bajku i oslikavali je. Zatim su na satu informatike tipkanjem unosili tekst, a skeniranjem sliku u računalo, te stvarali bajku u Power Pointu. Isto su ispisali pisačem, te uvezali i ukoričili.
U prilogu je jedan učenički uradak.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |