Projekt „Edukacija o kardiopulmonalnoj reanimaciji“
Autor: Rozana Alfirević, 11. 5. 2017.
U ovoj školskoj godini naša Škola se uključila u projekt "Edukacija djece o oživljavanju“. Program edukacije u osnovnim školama vodi i koordinira prof. dr. sc. Julije Meštrović u suradnji s dr. Jasnom Petrić, s Jedinice intenzivnog liječenja djece KBC - a Split. Projekt se provodi u četiri županije: Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj, Primorsko-goranskoj i Istarskoj.
Hrvatska na ovaj način postaje vodeća europska zemlja u edukaciji djece o oživljavanju. Program je sadržajno i po očekivanim ishodima nadopuna nastavnog plana i programa zdravstvenog odgoja u školama (modul Živjeti zdravo). Program uključuje teorijsko znanje i vježbe na lutkama.
11. svibnja 2017. g. provedena je edukacija o oživljavanju za učenike osmog (2 školska sata) i sedmog (1 školski sat) razreda naše Škole. Nakon predavanja, prikazane prezentacije i video ulomka, učenici su imali praktični dio edukacije.
Važno je napomenuti da odrasle osobe i djeca dožive zastoj srca na raznim mjestima izvan zdravstvene ustanove (npr. na ulici, moru, utakmici, cesti...). Svjetski prosjek potrebnog vremena do dolaska djelatnika Hitne medicinske pomoći i početka oživljavanja je oko 4 minute. Ponekad je i to dug period. Ako očevici na mjestu događaja započnu s oživljavanjem, ono će 2 do 3 puta biti uspješnije. Nažalost, rijetko se započinje kod odraslih osoba, a još rjeđe kod djece.
Kada bi 20% stanovnika bilo obučeno odgovarajuće reagirati u hitnoj situaciji, značajno bi se smanjila smrtnost. Zastoj srca jedan je od najčešćih uzroka smrtnosti u Hrvatskoj i u svijetu pa je uočena potreba za sustavnom edukacijom o osnovnim postupcima oživljavanja.
Zbog spomenutih razloga, pridružili smo se projektu, koji je i ujedno i dio našeg kurikula.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |