Osnovna škola "Tučepi"

ŽUPANIJSKA SMOTRA LiDraNo 2024.

Autor: Brigita Mravičić, 28. 2. 2024.

U srijedu, 28. veljače 2024. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu održana je županijska smotra LiDraNo 2024. Našu školu su predstavljale dvije učenice pod mentorstvom prof. Grozdane Vodanović: Karla Šestić, učenica 5. razreda sa novinarskim radom Putovanje u Zagreb i  Manuela Šimić,  učenica 7. razreda sa literarnim radom Gdje se krije ljepota.

Čestitamo učenicama i njihovoj mentorici na plasmanu na županijsko natjecanje!

Putovanje u Zagreb

Kada sam doznala da sam pozvana na manifestaciju „Mjesec hrvatske knjige“ kao finalist iz naše škole, bila sam među najsretnijim osobama na svijetu. Idem u Zagreb, naš glavni grad i predstavljam našu školu! Srce mi je bilo „veliko kao kuća“! Nakon nekoliko dana, s obitelji sam krenula na put.

Prve noći našeg putovanja  svratili smo u grad Ogulin i tu prespavali. Ujutro, nakon kratke šetnje i doručka, nastavili smo prema Zagrebu. Divno je bilo voziti se i promatrati prirodne ljepote naše domovine. Napokon smo stigli. Ubrzo smo pronašli veliku Nacionalnu i sveučilišnu knjižnicu. To je naša ustanova hrvatske kulture, znanosti i obrazovanja i  od velikog je značaja za cijelu Hrvatsku. „Palo“ je prvo fotografiranje ispred knjižnice, a zatim sam radoznalo ušla. Dojmila me se ogromna unutrašnjost s visokim zidovima. Malo dalje korisnici knjižnice spremali su svoje stvari u košare i pripremali se za posjet čitaonicama.

Na velikim panoima bila je postavljena izložba o dr. Elzi Kučera.  Saznala sam da je ona, na ovim prostorima, bila prva žena doktorica filozofije, prva psihologijom i isto tako je bila prva knjižničarka što je u ono vrijeme bila velika stvar za jednu ženu. Također je pisala pjesme. U knjižnici su nas dočekali organizatori, čak sam rekla par riječi za TV. Kada sam se smjestila, započeo je program. Bilo je  poprilično zanimljivo. Ilustratori su govorili što je njima jako važno kada rade na nekoj knjizi. Predstavljali su knjige iz našeg kviza: „Alexander von Humbolt“, „Nahoče“ i Tajni vrt“. Sve to pratila je predstava u više dijelova tako  da nije bilo ni prostora ni vremena za dosadu. Na kraju je sve završilo lijepom zakuskom.

Kada smo bili gotovi u knjižnici, napravili smo obiteljski izlet na Sljeme. Gore smo se popeli žičarom. Nakon ručka u  restoranu s prekrasnim pogledom na Zagreb malo smo prošetali, fotografirali se i žičarom ponovo vratili dolje. Popodne smo  nastavili razgledavanje grada, vidjeli Zagrebačku katedralu koja se obnavlja, stari grad, Trg bana Josipa Jelačića, prošetali Tkalčićevom ulicom, fotografirali se uz spomenik Marije Jurić Zagorke pa i s kumicom na tržnici Dolac. Večerali smo s prijateljima i otišli spavati. Ujutro smo planirali svratiti ponovo u Ogulin i tako smo napravili. Posjetili smo Kuću bajki i kuću Ivane Brlić Mažuranić. Bilo je čarobno gledati film o njoj i zabaviti se u radionici. Zatim smo obišli dvorac Frankopana u kojem je isto tako sve bilo zanimljivo i staro, lijepo sačuvan dio naše povijesti.

Došlo je vrijeme povratka kući. Sretna i zadovoljna uživala sam gledajući ljepote Lijepe Naše: rijeke, brda, ma cijelu prekrasnu prirodu! Bio je to odličan, poučan i nezaboravan izlet.

Karla Šestić, 5. r.

Gdje se krije ljepota

Kad čujemo riječ ljepota, najčešće pomislimo na modne časopise. Sve više počinjem shvaćati  da se ljepota krije u malim stvarima našega svakodnevnoga života. Problem je kada ju ljudi ne vide.

Slijepima za nju čini ih opterećenost ljudi brigama. Zaboravili su što je važno u životu. Ne znaju da se krije u jutarnjim zrakama sunca na prozoru, blistavim kapljicama rose na travi, u znoju ribara koji u rano jutro izvlače mrežu iz morskih dubina. Skriva se u očima bake koja unucima priča priče za laku noć. Ljepota je u svakom našem koraku, suzama sreće, noći i novom jutru. Nema je samo u jednome, u zlu. Ono uništava sve što je lijepo. Čini nas ružnima i sebičnima. Iskvari čovjeka toliko da misli samo na sebe pa postaje slijep za sve drugo dobro oko nas. Ne može se ugasiti poput svjetla.

Ako je brzo ne prepoznamo, ne smijemo gubiti nadu tražeći ju. Samo moramo svijetom ići otvorenih očiju i srca jer nam je ona vrlo blizu.

Manuela Šimić, 7. r.

Koja vam provjera znanja više odgovara?

Arhiva dokumenata
Osnovna škola "Tučepi" / Kraj 17, HR-21325 Tučepi / os-tucepi.skole.hr / os-tucepi@os-tucepi.skole.hr