Nastava u vili Andrei - Naučili smo kako se radi stara tučepska slastica
Autor: Renata Josipović, Marina Šimić, Rozana Alfirević, 26. 10. 2014.
Lijep primjer suradnje škole i roditelja pružila nam je obitelj Marijančević koja je učenike sedmoga razreda i njihove učitelje pozvala u vilu Andreu i na licu mjesta pokazala kako se radi kumpet.
7. listopada 2014. g. u sklopu izvanučioničke nastave, a na poziv roditelja učenika Mateja Marijančevića, učenici sedmoga razreda su u pratnji ravnateljice Lolite Pašalić i učiteljica Marine Šimić, Sanje Nizić, Rozane Alfirević i učitelja Ivana Milića nazočili proizvodnji kumpeta - poznate tučepske slastice.
Neki od učenika već su kušali kumpet svojih baka i djedova, a nekima je ovo bio prvi „susret“ s ovom neobičnom slasticom. Učenici su sudjelovali u proizvodnji kumpeta od samoga početka do finalnoga proizvoda. Prije same priprave dobili su od obitelji Marijančević mali papirnati podsjetnik i tako saznali da kumpet ima više naziva ovisno o području gdje se koristi. Na Pelješcu ga zovu čumpet, a u Dubrovniku mantala. Zatim su zajedno s učiteljima sudjelovali u izradi kumpeta prema receptu iz naše školske kuharice .
Za kumpet je bilo potrebno:
- 5 l masta
- 500 g oraha
- 1 kg šećera
- 1 vrećica cimeta
- 2 dl sojina ulja
- 3 naranče (kora)
- 3 limuna (kora)
- 5 vanilija šećera
- 200g griza
- 800 g oštroga brašna
Učenici su pomogli u pripremi masta (svježe ocijeđeni sok od grožđa). Zatim su pozorno slušali, gledali i pomagali u daljnjoj pripremi. Strpljivo su čekali dok se 5 litara masta kuhalo na vatri kako bi se ukuhalo na 3 litre.
Nakon toga dodavali su šećer, vanilin šećer, mljeveni cimet, koricu limuna i naranče, orahe i sojino ulje.
Smjesa se kuhala 5 minuta, a zatim je uslijedilo dodavanje 800 g brašna i 200 g griza te kuhanje do potrebne gustoće.
Posebno je bilo kušanje vruće slastice prije nego je gospođa Blanša Marijančević, koja je objašnjavala čitavi postupak, izlila kumpet u drvene kutije prekrivene mokrom krpom.
Naravno, nismo čekali deset dana kako bi se naš kumpet osušio već smo njime bili počašćeni ranije napravljenim. I ne samo to! Uz kumpet kušali smo palačinke i kolače koje su nam pripremili naši domaćini kojima od srca zahvaljujemo!
Osim što su učenici sudjelovali u pripremi kumpeta, trebali su rješavati matematičke zadatke s postocima (vezano za kumpet), a u idućim satovima kemije, zahvaljujući tome što su doznali sastojke, čeka ih računanje masenog udjela pojedinih sastojaka u smjesi.
Ovaj oblik nastave podrazumijeva ostvarivanje planiranih programskih sadržaja izvan škole, a ima za cilj učenje otkrivanjem i upoznavanje zaboravljene kulturne baštine.
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |