To je istraživačko učenje.
s predmetom i problemom.
KOJE TEME RADITI PO PROJEKTU?
• samo one teme u kojima je riječ o istraživanju - o novim spoznajama.
• projekt se ne koristi u ponavljanju gradiva (tu možemo koristiti metodu slobodnog rada)
• savjet je učiteljima provoditi manje pregledne i vremenske, ne jako zahtijevne projekte.
PREDNOSTI UČENJA PO PROJEKTU
• promicanje stvaralaštva, mašte i kreativnosti
• razvija se samostalnost i vlastita poduzetnost
• učenici uče samostalno planirati i organizirati
• suradnici razvijaju društveno ponašanje prednosti…
• izbjegava se natjecateljsko učenje
• uvježbava se uočavanje vlastitih i tuđih slabosti
• posvećuje se pozornost timskom i grupnom radu
• jačanje osjećaja vlastite vrijednosti itd.
NEDOSTATAK OVAKVOG NAČINA RADA?
• pomanjkanje motivacije blokira rad po projektu
• nedostatno iskustvo rada po projektu otežava rad
• neki se učenici ne osjećaju dorasli za rad po projektu: umor, preopterećenost…
problem je i ocjenjivanje rada po projektu
• projekti se mogu pretvoriti u nered, ako nisu vođeni, planirani i strukturirani
• nastavnik je savjetnik, pomagač i voditelj projekta
FAZE RADA PO PROJEKTU
1. PRONALAŽENJE TEME
• Temu možemo tražiti u nastavnom planu, može nam se nametnuti svojom aktualnošću (može biti rezultat nekih aktualnih događanja u školi, u gradu, u župnoj zajednici) ili ćemo do nje doći demokratskim putem (učenici predlažu i biraju ili nastavnik predloži nekoliko tema, a učenici biraju)
2. FORMULIRANJE CILJA
PRVO OKVIRNO, ZATIM DETALJNO
Važno je razlikovanje obrazovnih od projektnih ciljeva. Obrazovni ciljevi nisu što i ciljevi projekta.
Ciljevi projekta odgovaraju na slijedeća pitanja:
• Što želimo postići OVIM PROJEKTOM?
• Na kakav način to želimo postići?
• Kako ćemo predstaviti rezultate?
• Što nam može pomoći u daljnjem radu (rad u muzeju, u arhivu, na Internetu, drugi izvori...)?
• Što se može ostvariti individualnim radom, radom u skupini?
• Koliko članova treba imati pojedina skupina?
• Korelacija s mogućim nastavnim predmetima
3. PLANIRANJE
• Sve što je važno treba zabilježiti i staviti u projektnu mapu (FASCIKLU)
• Podjela grupa
• Podjela radnih zadataka
• U ovoj fazi valja odrediti i osnovna pravila kada i kako će se razgovarati o prisutnim problemima? Kako će ih grupa rješavati? Kako će se donositi odluke?
4. PROVEDBA PROJEKTA
• Istraživanje
• Informacije se zapisuju i vrednuju kao one koje će razred iznijeti u diskusiji te ih učiniti dostupnima cijeloj istraživačkoj grupi.
• Skupina prikuplja sve informacije, sada se ne vrši odabir potrebnih podataka
5. UREĐIVANJE SAKUPLJENIH INFORMACIJA
• Plenum
• Predstavljanje rezultata znači i inventuru, vrednovanje, imenovanje otvorenih pitanja
• Grupa treba utvrditi što joj još nije jasno i gdje još postoji daljnja potreba za razjašnjenjem
6. FORMULIRANJE REZULTATA
• Što smo do sada postigli?
• Jesmo li na pravom putu?
• U ovom se koraku učenici distanciraju od dotadašnjeg tijeka projekta. Sjećaju se vlastitih asocijacija i mišljenja na početku, prve formulacije problema, analize problema, novog pogleda na problem, i sada se pitaju što se sve može ubrojiti u rezultat i ciljeve projekta.
7. PREDSTAVLJANJE REZULTATA PROJEKTA
• U školi
• Izvan škole
• Različiti su oblici prezentacije rezultata: učenici mogu izraditi letak, plakat, brošuru, priredbu, emisiju za radio, video zapis... od uređenja zidnih novina, do javnog predstavljanja događaja, akcije cirkularnih pisma i sl. Mogućnosti su neograničene.
8. REFLEKSIJA O PROJEKTU
• Vode je nastavnici
• Analiza projekta
• Vrednovanje
• Još jednom valja odgovoriti na pitanja: Što je ometalo ili unapređivalo projektni rad? Kako je funkcionirao timski rad, je li bilo napetosti, što je bilo posebno zabavno, što je tko naučio? Sada se možemo poslužiti i projektnim mapama koja će nam omogućit detaljniju analizu projekta.
« Siječanj 2027 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |